RoFoMo.nl

Motortochten | Fotos & Motortips

Wie is Ronsky ?

ron

Leuke ietsie pietsie goedlachse maar altijd vrolijke 1.98 lange vijftiger is denk ik nog wel de beste omschrijving van mij. Het is altijd al een wens geweest om voor een motor rijbewijs te gaan en dan motor rijden. De paden op, de lanen af :-). Maar waarschijnlijk al vaker gelezen, er kwamen telkens dingen tussendoor waardoor ik dit maar voor me uit schoof. Tot dat ik in 2015 zomaar de gelegenheid kreeg om toch voor dit vel begeerde roze papiertje te gaan met een motor afbeelding er op. ( gewoon rijbewijs had ik al vanaf m.n. 18e ).  Dus, ben ik gaan lessen bij een ANWB erkende motorrijschool en de eerste les staat me nog bij als dat het gisteren was. Wat een genot! Het examen bestond uit 3 gedeeltes namelijk, Theorie, AVB (Algemeen Voertuig Beheersing) en de AVD (Algemene Verkeer Deelneming). De laatste twee deed ik bijna met mn ogen dicht haha maar de Theorie, oei oei, dat moest in twee keer hoor haha. Anny way ik was geslaagd! YES , en nou kijken voor een motor. Ik ging advies inwinnen bij een doorgewinterde motorrijder en die adviseerde me een Suzuki V-strom dl1000 met 100pk met een koppel van 101 nm bij 6.400 tpm. Sjonge zeg wat een beest van een machine (ik scheet alle kleuren van de regenboog). Toch voor deze gegaan maar ik kon maar niet wennen dus heb ik deze na een jaar verkocht om over te stappen op een motrorscooter. (u moet weten dat ik een totale noob was en het snelste waar ik ooit op gereden heb was een 50cc bromscooter.) Die V-Strom trok werkelijk alle straatstenen onder je kont vandaan. Terug naar de Motorscooter van 500cc.  De Kymco Xcitning 500i R. (43pk)

Wat was dat een heerlijke fiets zeg!!  
kymco Een paar kleine aanpassingen aan gedaan zoals speciale vario rollen, ander uitlaatje en ging als een speer.  Van 0 tot 100km in 4.7. Mooie avonturen mee beleeft en samen met deze fiets naar het altijd mooie zuid Limburg geweest. Hier heb ik een jaar op gereden maar ging het vermogen missen. Ik stuitte op een mooie Rode BMW 1100 LT. Leuke fiets maar wel de grootste miskoop aller tijden. Een periode waar we het niet meer over gaan hebben haha, Dus, uiteindelijk in eind 2017 de BMW verkocht en helemaal gestopt met motoren met het voornemen dat ik over een jaar of wat nog eens nadenk over een motor. Toen werd het 2021 en kreeg ik uit totaal onverwachte hoek een financiële meevaller wat mij in staat stelde om "toch" weer op de motor te stappen. Verschillende proefritten gemaakt want het moest nu  "wel" in 1 keer goed gaan. Een heel goede kennis vroeg mij waarom niet weer de V-strom ?
Je hebt nu 4 jaar rij ervaring, meer kennis en iets wijzer , en dacht . . . JA,  waarom niet ?  Dus na een boel proefritten viel mijn oog op dit kanon.

Een "zeer" goed onderhouden Suzuki V-strom dl1000 uit 2006 die "werkelijk" bomvol is met uitbreidingen Een proefrit geplant met de eigenaar ( Ron , toffe kerel! ) voor begin maart 2021. Maar toen ging heel Nederland in Lockdown vanwege het Covid-19 virus. Dus werd de proefrit een aantal malen uitgesteld. Maar, eindelijk was het dan zover en nam ik de trein naar Ros Motoren te Etten Leur. Met m.n. motorpak aan in de trein en bus en dit is het raarste ov avontuur geweest van heel mn leven hoor. (een compleet leeg Utrecht CS en lege treinen). Werkelijk bizar ! Met de nodige beschermmiddelen zoals mondkapje, latex handschoentjes en goed desinfecteren kon de proefrit plaatsvinden en man o man, wat een genot! Het leek of alles mee zat, het weer, de motor, de dealer, een magistrale beleving. En dus was ik om, dit "moest" hem worden.
Mijn Covid Fiets haha. Wat mij het meest verbaasde na de proefrit was het plezier wat ik er aan beleefde Zo totaal tegenover gestelde van de eerste Suzuki V-strom DL1000. Dit is een blijvertje, een perfecte fiets voor mij en hoop nog vele jaren plezier mee te beleven.



logo